Ini Dia Foto-Foto Bentuk Awan Sebelum Malapetaka Terjadi


Bila berjalan-jalan menghirup udara segar, selalukah korang mendongak ke atas, melihat indahnya awan gemawan ciptaan Illahi? Sejak kecil JR selalu  terpesona dengan bentuk unik awan, indah, tapi kadang-kadang ada yang berbentuk aneh seperti manusia.

Indahnya awan bila bentuknya begini:


Maha suci Allah yang mencipta awan yang begitu indah menandakan cuaca terang sepanjang hari. Dia juga mencipta awan gelap menandakan hujan akan turun.

Tapi pernahkah korang melihat bentuk awan begini?:


Awan ini kelihatan aneh, ia tidak berbentuk melintang tapi menegak. Sebenarnya ia adalah awan yang terbentuk sebelum terjadinya gempa besar diikuti tsunami 7 meter yang berlaku di Jepun pada Jumaat lepas.

Awan menegak yang aneh itu juga dikatakan terbentuk sebelum terjadinya tsunami di Aceh pada 2004 dan gempa besar di Yogjakarta, Indonesia pada 2010. Dan di bawah ini ialah foto awan menegak yang pernah dirakamkan di Yogjakarta sebelum gempa terjadi:

JPEG image



JPEG image

Jika korang terlihat awan menegak sebegitu, jangan tunggu lagi....carilah perlindungan...kerana Allah menjadikan sesuatu tanda agar manusia mengetahui kebesaranNya.

Maha suci Allah yang menyayangi hambaNya..

Related Posts:

Loading...
Comments
0 Comments