Aku Dah Tengok Video Tu, Kalau Berani Mai La Tangkap!!





Tengok sekali tidak puas, jadi saya tengok sekali lagi. Video itu masih ada dalam simpanan saya sekarang. Saya berjanji akan pulangkan kepada pemiliknya dalam masa terdekat. 

Akhirnya pagi minggu lalu ketika menikmati kari kepala ikan bawal di restoran nasi kandar popular di Jalan Tunku Abdul Rahman, saya terserempak dengan seorang kawan lama, kini seorang ahli perniagaan berjaya, bergelar Datuk Seri.
Dia belanja saya pagi itu. Sambil makan kita bercakap mengenai topik semasa paling hangat – video. Sambil menunggu drebarnya tiba, dia berbisik ke telinga saya: “Saya ada satu, awak boleh pinjam kalau nak!”

Tentu sekali saya tidak melepaskan peluang. Saya mengikutnya ke pejabat. Dan di dalam biliknya yang serba mewah itu, dia menyerahkan video tersebut – dimasukkan dalam sampul besar – sambil berpesan: “Lepas awak tengok, pulangkan semula pada saya. Jangan copy, berdosa!” 

Walaupun sudah dapat, bukan senang hendak memainkan video yang satu ini, lebih-lebih lagi di rumah. Saya kena pastikan isteri dan semua anak-anak sudah lena, manalah tahu kalau-kalau mereka tiba-tiba mengetuk pintu bilik rehat saya. Malu saya kalau mereka tahu! Maka setelah dua kali menonton, saya boleh membuat kesimpulan peribadi, tanpa prejudis, seperti berikut:

Heronya boleh tahan. Tetapi secara jujur, saya lebih tertarik pada heroin. Kulit putih cerah, licin macam pauh dilayang. Tengok bibirnya yang kadang-kadang sedikit ternganga, dan matanya yang sekali-sekala kuyu, perasaan saya sudah berdebar. Nampak juga jari-jemarinya yang halus lentik, lengannya, betis, leher dan lain-lain. Malah, melihat rambutnya yang mengerbang hampir menutup wajah itu pun boleh membuat perasaan saya tidak tenteram. Dan, ketika melihat dia menggerakkan tubuh dalam berbagai posisi, mata saya tidak berkelip, nafas pun sudah bertukar rentak. Pendek kata, pemain wanita itu – tidak kira apa bangsanya – memang hebat.

Heronya? Bukanlah prejudis padanya, tetapi pada saya lelaki itu biasa sahaja. Boleh tahan tampannya, tetapi bukanlah jenis jejaka yang timbul urat-urat di lengan. Gempal sedikit, malah kalau tengok betul-betul bahagian perutnya nampak boroi.

Pendek kata watak lelaki itu tidak sehebat Arnold Schwarzenegger. Terus terang saya katakan lelaki itu tidak sepadan dengan wanita yang menjadi pasangannya. Kalau pilih lelaki yang lebih ‘macho’ pasti lebih sedap menonton.

Cuma pujian patut diberikan kepada tukang ambil gambar, sebab telah berjaya mempersembahkan satu produksi yang baik. Saya boleh mengesahkan bahawa semua kelihatan terang dan nyata. Malah, pada ketika tertentu boleh nampak jelas raut-raut di muka. Patut juga diberi pujian sebab sepanjang persembahan telah ditunjukkan latar belakang yang indah, mempesona, penuh warna-warni – gunung-ganang, air terjun, taman bunga, ular, kereta api, jip polis, dan tentu sekali tidak ketinggalan ‘Inspector Shahab’.

Pendek kata berbaloi jugalah saya keliling satu Kuala Lumpur – masuk hampir setiap kedai video – sehingga akhirnya bertemu dengan Datuk Seri, rakan lama ketika bujang yang sama-sama minat gila terhadap filem-filem Hindustan.

Saya akan memulangkan semula pada beliau video filem ‘Bobby’ yang menurut rakan saya itu diperoleh ketika lawatan perniagaannya ke New Delhi dua tahun lalu. Waktu filem itu ditayangkan di Odeon KL kira-kira tiga dekad lalu kami menontonnya lima kali! Ada lapan lagu, paling saya suka ialah ‘Jhoot Bole Kauva Kate’ (bunyi macam bahasa Kelantan!) nyanyian Lata Mangeshkar dan Shailender Singh. Heroinnya yang selalu datang dalam mimpi saya ialah Dimple Kapadia, mesti dia sudah tua sekarang. Heronya Rishi Kapoor, anak Raj Kapoor.

Filem ‘blockbuster’ bikinan tahun 1973 itu – 38 tahun lalu! – dibuat dalam warna-warni. 

Maka menghairankan saya mengapa video seks oleh ‘Datuk T’ dibuat hitam putih, pada hal baru sangat dirakam 21 Februari lalu.

Dan, dalam era ICT yang serba warna-warni ini masih adakah lagi filem hitam putih? Sekadar bertanya. 

Sebab sumpah, saya belum menonton video seks yang didedahkan di Carcosa Seri Negara itu!

Catatan: Rupanya filem Hindustan!! Sebenarnya JR pinjam artikel ini (edit sikit, sebab panjang sangat) dari Sinar Harian. Kalau nak tengok artikel  asal tanpa diedit boleh lihat di sini...

Related Posts:

Loading...
Comments
0 Comments