Tolong.....Tentera Kelkatu Menawan Rumahku!!!




Sabtu malam minggu....Mula-mula mereka datang menceroboh rumah JR dalam jumlah sekitar puluhan saja. Kami yang berada dalam rumah cuma diam. Tak ramai yang datang, nanti mereka balik la tu, kata JR kepada isteri. Tapi tak sampai 10 minit, makin ramai yang datang, mula-mula puluhan...tapi  akhirnya ratusan yang berada dalam  rumah kami, mengerumuni lampu, TV dan apa saja yang mengeluarkan cahaya termasuk laptop.  Tapi banyak pula yang jatuh meninggalkan kepaknya  dan mula merayap ke tubuh kami yang ketika itu sedang menyaksikan sebuah filem menarik di TV. Geli.....

Ah, kelkatu menyerang rumah lagi!! Dua minggu lepas pun ada juga serangan, minggu ini mereka datang lagi dalam regimen yang lebih besar. Tak tau pula dari mana datangnya. Yang pasti jumlahnya ratusan hingga gelap seketika hall rumah kami dipenuhi kelkatu.

Mula-mula isteri JR cuba menggunakan senapang jenama ridsect (spray nyamuk) untuk mengusir dan membunuh kelkatu itu. Tapi senjata itu tak berkesan sebab yang datang bukan 10 ekor tapi ratusan ekor. Spray 10, 100 yang datang, mati 100 ada lagi 400!! Akhirnya kelkatu itu juga yang menang, rumah kami ditawan kelkatu!!

Tapi  JR tak putus asa. Lawan tetap lawan. JR  tutup semua lampu dan semua objek yang mengeluarkan cahaya termasuk TV dan laptop. Kemudian buka pintu dan lepas itu berduyun-duyun kelkatu itu keluar rumah dan  mula mengerumuni lampu luar rumah pula. 

Hampir jam 12.00 malam baru rumah kami bebas dari serangan kelkatu. Yang masih tinggal ialah sayapnya yang memenuhi lantai itu....




Related Posts:

Loading...
Comments
0 Comments