Apa Ni..Makhluk Allah Lebih Mulia Dari Rumah Allah??


Arrrg...apa punya manusia ni...demi taksub kepada pemimpin, sanggup mereka memusnahkan masjid? Masjid itu kan rumah Allah, manusia yang menjadi pemimpin tu pula cuma makhluk Allah, mengapa meletakkan  makhluk Allah lebih tinggi dari rumah Allah?

Mengapa JR tiba-tiba naik angin di petang yang damai ini? JR sebenarnya geram membaca berita dari Libya nie:


HANGUS...seorang lelaki di kawasan kenderaan yang musnah terbakar   di Tobruk, Libya.
Libya..apa jenis pemerintah ni..bunuh rakyat sendiri?

BENGHAZI (Libya): Satu unit tentera yang setia kepada Presiden Muammar Gaddafi semalam membedil menara sebuah masjid dengan peluru antipesawat dan senjata automatik selepas penunjuk perasaan antikerajaan enggan meninggalkan kawasan di barat Tripoli itu.
Saksi berkata, ramai penunjuk perasaan yang berkampung di luar dan dalam masjid itu terbunuh dalam serangan di Zawiya, 50 kilometer ke barat Tripoli. Dia bagaimanapun tidak dapat memberi jumlah tepat.
Tentera pro-Gaddafi bertindak ganas ketika pengaruh pemimpin Libya itu semakin terhakis. Zawiya dan beberapa bandar besar Libya yang lain serta bandar berhampiran Tripoli sudah dikuasai pemberontak.
Saksi itu terkejut dengan tindakan tentera yang menyerang orang awam.
Beberapa unit tentera dilapor berpaling tadah dengan menyokong penunjuk perasaan sejak pemberontakan bermula 15 Februari lalu.

Ada laporan menyatakan kira-kira 1,000 orang terbunuh sepanjang pemberontakan itu di seluruh negara sementara kumpulan hak asasi manusia, Human Rights Watch menganggarkan lebih 300 terkorban.














Rakyat Libya di Malaysia juga turut meminta Gaddafi turun takhta

Apa yang berlaku amat teruk. Mereka yang menyerang kami bukan tentera upahan, tetapi anak negara ini sendiri. Mereka membedil menara masjid,” katanya.

(Sumber: Agensi)


JR: Sebelum ini pun sudah terdengar pelbagai perkara yang dilakukan Gadafi Bagi mempertahankan kuasanya, Gaddafi sanggup melakukan apa saja - termasuk memerintahkan tentera menembak mati penentangnya dan yang lebih dahsyat mengebom mereka dengan pesawat pejuang. Bagi tentera yang taat melulu itu nampaknya mereka lebih memuliakan makhluk Allah bernama pemimpin dari rumah Allah bernama masjid!! 

Related Posts:

Loading...
Comments
0 Comments